T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ÇORUM / SUNGURLU - Sunguroğlu İlkokulu

Haberler

Ock

İnternetin güvenli kullanımı, internet güvenliği ve internetin bilinçli kullanımı konularında sınıf öğretmenimiz Duygu SOYSAL tarafından öğrencilerimize eğitim verildi.

1. Kişisel Bilgileri Sınırlı Tutun

2. Gizlilik Ayarlarınızı Açık Tutun

3. Gördüğünüz Her Linke Tıklamayın

4. İnternet Bağlantınızın Güvenli Olduğundan Emin Olun

5. Ne İndirdiğinize Dikkat Edin

6. Güçlü Şifreleri Seçin

7. Güvenli Sitelerden Satın Alım Yapın

8. Ne Yazdığınıza Dikkat Edin

9. Kiminle Tanıştığınıza Dikkat Edin

10. Virüs Koruma Programınızı Güncel Tutun

Ock

Güvenli internet kullanımı, internet güvenliği ve bilinçli internet kullanımı konularında velilerimize eğitim verildi.

Şbt

2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı okul personeli eğitim planı hazırlanmıştır. 

 

Şbt

Ock

T.C.

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

ÇORUM / SUNGURLU

SUNGUROĞLU İLKOKULU

Ock

eSafety Label (e-Güvenlik) Okul Eylemi Planı

 

Ock

eTwinning Nedir?

eTwinning, Avrupa'daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur.

İletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa'daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele (öğretmenler, müdürler, kütüphaneciler v.b.) yönelik bir platform sunmaktadır.

eTwinning, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı vasıtasıyla gerekli destek, araçlar ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak Avrupa'da okul işbirliğini teşvik etmektedir.

eTwinning Portalı (www.etwinning.net) ana toplanma noktası ve çalışma alanıdır. Yirmi sekiz dilde mevcut olan eTwinning Portalının bugün yaklaşık olarak 980.000'den fazla öğretmen üye olarak yer almaktadır. Portal, öğretmenlerin ortak bulması, proje oluşturma, fikirlerini paylaşması, en iyi uygulama alışverişinde bulunması ve eTwinning platformunda bulunan çeşitli özelleştirilmiş araçları kullanarak hemen birlikte çalışmaya başlaması için çevrimiçi araçlar sağlamaktadır.

2005 yılında Avrupa Komisyonunun eöğrenme Programının ana hareketi olarak başlatılan eTwinning, 2007 yılından bu yana Yaşam Boyu öğrenme Programına sıkı bir şekilde entegre edilmiştir. Merkezi Destek Servisi, Avrupa'daki okullar, öğretmenler ve öğrenciler için eğitimi geliştiren 31 Avrupa Eğitim Bakanlığının uluslararası işbirliğinden oluşan European Schoolnet tarafından yönetilmektedir. Ayrıca eTwinning ulusal düzeyde 43 Ulusal Destek Servisi tarafından desteklenmektedir.

Ülkemiz eTwinning'e 2009 yılında dahil olmuştur. eTwinning Türkiye Ulusal Destek Servisi, Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü bünyesinde faaliyet göstermektedir. Ülkemizde 52.000'den fazla okuldan, 220.000'den fazla kullanıcı portala kayıtlıdır ve şu ana kadar 23.000'den fazla projeye katılmışlardır. eTwinning Erasmus+ sürecinde de Avrupa Komisyonu'nun desteklemeye devam ettiği faaliyetlerden biridir ve son süreçte 2021 yılına kadar sürdürülecektir. *Sayılar, Eylül 2021 istatistiklerine göredir.

eTwinninge Kayıt

Bir eTwinning projesi yapabilmek için https://school-education.ec.europa.eu/tr/etwinning adresinden eTwinning'e kayıt olmanız gerekir. Anaokulundan ortaöğretim sonuna kadar, hem devlet okullarında hem de özel okullarda görev yapan tüm öğretmen ve idareciler eTwinning'e kayıt olabilirler. Ana sayfadaki "Oturum Aç veya Kaydol" butonuna tıkladığınızda açılan sayfadan ön kayıt işleminizi yapabilirsiniz. Daha sonra ön kayıt sırasında verdiğiniz e-posta adresine gönderilen linke tıklayarak, kayıt işleminizi tamamlamanız gereklidir. Kayıt sırasında okul bilgilerinizi ve eTwinning tercihlerinizi girmeniz istenecektir. Aşağıdaki sunumda kayıt işleminin nasıl gerçekleştirileceği ayrıntılı biçimde anlatılmaktadır.

eTwinningin Faydaları

eTwinning faaliyeti temelde Avrupa'nın farklı ülkelerinden öğretmenlerin, farklı okullardan  öğretmenlerle deneyimlerini paylaşıp, fikir alış verişinde bulunabileceği çevrim içi bir ortam oluşturmayı amaçlamaktadır. Öğretmenler, farklı ülkelerden iletişim kurdukları öğretmenlerle kendi eğitim süreçlerine uygun şekilde projeler yapabilirler. Projelerde teknolojinin eğitime adaptasyonu ve eğitim süreçlerinde uygun şekilde kullanımı istenilen bir durumdur. Özellikle ülkemizde Fatih projesi ile birlikte öğretmenlere ve okullara sağlanan teknoloji alt yapı desteğinin, eğitim pratiğinde etkili biçimde kullanılması beklenmektedir. eTwinning projeleri bu bağlamda öğretmenlerimize yardımcı olacaktı. Eğer madde madde özetleyecek olursak ÖĞRETMENLER adına aşağıdaki faydalar eTwinning'den sağlanabilir;

1.      Farklı okullarda veya Avrupa ülkelerinde gerçekleşen eğitim uygulamaları hakkında fikir sahibi olma,

2.      Yabancı dil pratiğini geliştirme,

3.      Bilişim teknolojilerini derslerinde etkin biçimde kullanabilme,

4.      Derslerini öğrencilerin daha fazla motive olmasını sağlayarak, daha eğlenceli hale getirebilme,

5.      Mesleki açıdan kendini geliştirebilme.

Bunun yanı sıra eTwinning ÖĞRENCİLER içinde yeni öğrenme fırsatları sunmaktadır. eTwinning projesi yapan bir çok öğretmenin görüşlerinden yola çıkarak, eTwinning'in öğrencilere sağladığı faydalar şu şekilde özetlenebilir;

1.      Derse daha fazla motive olma,

2.      Başka okullardan veya ülkelerden akranları ile iletişim kurarak, farklı kültürleri tanıma,

3.      Yabancı dilde iletişim kurabilme,

4.      Web teknolojilerinin eğitim amacıyla da kullanabileceğini fark etme,

5.      Projede yer aldığı için derslere daha etkin katılma.

eTwinning'in faydaları ile ilgili olarak 2013 yılında Türkiye Ulusal Destek Servisi tarafından yapılan 770 öğretmenin katıldığı araştırma şu sonuçları ortaya koymuştur;

1.      Katılımcı öğretmenlerin %86,3'ü eTwinning projelerinin teknolojiyi kullanma becerilerini artırdığını,

2.      %89,5'i derslerde farklı öğrenim yöntemleri kullanmaya teşvik ettiğini,

3.      %91,5'u yabancı dillerinin gelişimine yardımcı olduğunu,

4.      %85,5'i bilgisayar kullanma becerilerini artırdığını,

5.      %94'ü iş birliği yapma becerilerini artırdığını,

6.      %90,3 iş motivasyonunu artırdığını,

7.      %90,9'u alanıyla ilgili bilgilerini güncellemesini sağladığını,

8.      %95'i yeni ve yaratıcı projeler üretmeye teşvik ettiğini belirtmiştir.

Aynı araştırmada öğretmenlere eTwinning'in öğrencilerine olan etkisi de sorulmuştur; Öğretmenlerin yine büyük bir çoğunluğu eTwinning'in;

1.      Öğrencilerinin derslere daha aktif katılmasını sağladığını (%77,2)

2.      Katılan öğrenciler arasındaki iş birliğini artırdığını (%91)

3.      Öğrencileri sosyalleştirdiğini (%85,7)

4.      Yabancı dillerini geliştirdiğini (%92,6)

5.      Eleştirel düşünme becerilerini artırdığını (%77,2)

6.      Teknolojiyi kullanma becerilerini artırdığını (%87,4) belirtmişlerdir.


eTwinning Portal Kullanımı

eTwinning portalı herkesin kullanımına açıktır. http://www.etwinning.net adresinden portala ulaşılabilir. Türkçe dahil olmak üzere 28 farklı dilde görüntülenebilen portaldan, eTwinning ile ilgili bilgilere ve kişisel gelişim olanaklarına ulaşmak mümkündür. Öğretmenlerimizin eTwinning projelerine başlamadan önce portaldaki materyalleri incelemelerini öneririz. Aşağıdaki sunumda portal ayrıntılı biçimde tanıtılmaktadır.

eTwinning Plus

eTwinning Plus, eTwinning'in Avrupa'ya komşu olan ülkeler için oluşturulmuş olan bir uzantısıdır.

Avrupa'nın Komşuluk Politikası, 2004 yılında geliştirilmiştir ve Avrupa Birliği'ndeki ülkelerle yakın çevrede yer alan ülkeler arasındaki ilişkileri derinleştirmeyi amaçlamaktadır.

 

O zaman, hangi ülkeleri kapsamaktadır?

eTwinning Plus, Avrupa'ya komşu olan yedi ülkeyi kapsamaktadır. Bu ülkeler; Doğu Ortaklığı içinde yer alan Ermenistan, Azerbaycan, Gürcistan, Moldova, Ukrayna ve Avrupa Akdeniz Ortaklığı (EUROMED)'nın parçası olan Tunus ve Ürdün'dür. 

 

eTwinning'e daha fazla ülke dahil edilmesinin nedeni nedir?

eTwinning Plus, "insanlar arasındaki iletişimi" destekler ve bu, Komşuluk Politikası'nın temel amaçlarından biridir. eTwinning, Avrupa'daki okullar ve öğretmenler arasındaki irtibatın bu sürece katılan kişiler için inanılmaz derecede faydalı olduğunu göstermiştir– eğitim, toplumumuz için önemli bir yapı taşıdır ve Avrupa'nın yakın komşuları konumundaki insanlarla iletişim kurmak, kültürlerarası anlayışı ve dostluğu geliştirecektir. Bunun, bizler 21. yüzyılı şekillendirirken, karşılıklı saygı duygusunu doğurmasını ve bunu takiben de Avrupa'nın hemen yakınındaki komşularında istikrar sağlamasını umuyoruz.

 

Nasıl dahil olabilirim?

Bu gerçekten oldukça basit.  eTwinning portalda oturum açın. eTwinning Live profil sayfanızda "Düzenle" bölümüne giderek "İlgi Alanlarım"ı seçin. Burada "eTwinning Plus Projesine katılmak için müsaitim." butonunu aktif hale getirin. Bu seçenek, "bir eTwinning Plus ortaklığı için uygun" olup olmadığınızı belirtmenize imkan sağlayacak.

Peki daha sonra neler oluyor?

Bir eTwinning Plus ortaklığı için uygun olduğunuzu belirttiğinizde, katılımcı ülkelerden öğretmenler bulabileceksiniz. Bir eTwinning Plus ülkesinden bir ortak bulursanız, mevcut bir projeye (mevcut proje ortaklarınızın onayıyla) veya yeni bir projeye katılması için davet edebilirsiniz.

 

eTwinning Plus okulları, kendi ülkelerinde destekleniyor mu?

Evet. Her bir eTwinning Plus ülkesi, bir Ortak Destek Ajansı (PSA)'nı görevlendirmiştir. Bu ajansın görevi, ülkelerinde eTwinning Plus'a katılmak üzere seçilmiş olan okullara ve öğretmenlere eğitim ve destek sağlamaktır.

4 Mart 2013 tarihinde pilot uygulama olarak başlatılan daha sonra eTwinning Plus ülkelerinin eTwinning'in tam bir parçası olmasıyla devam eden bu uygulama ile eTwinning Plus öğretmenlerini mevcut bir projenize katılması için davet edebilecek veya birlikte yeni bir proje kurabileceksiniz.  eTwinning Plus kapsamındaki ülkelerden bir öğretmen ile nasıl proje yapabileceğiniz aşağıdaki sunumda ayrıntılı biçimde anlatılmaktadır.

2 yıllık pilot uygulama aşamasından sonra; eTwinning Plus programı, 2015 yılında eTwinning topluluğunun tam bir parçası oldu ve altı ülkedeki öğretmenlere yolculuklarında daha ileri gitmeleri için yeni fırsatlar sunuldu. Bu öğretmenler, şimdi tüm mesleki gelişim fırsatlarına, Kalite Etiketlerine ve Avrupa eTwinning Ödüllerine katılabilir durumdadırlar.

Ock

Sunguroğlu İlkokulu 3/A ve 3/B sınıfı öğrencileri  06.01.2023 tarihinde, öğretmenlerimiz Meryem TUNA, Meliha KAPAKLI ve okul müdürümüz Fikret GÜNDOĞDU eşliğinde emekli öğretmenimiz Hüseyin Çelik'in uzun uğraşlarla ve büyük özveriyle oluşturduğu müze evini ziyaret ettiler. Müzedeki eserler hakkında bilgi veren müze sahibi Hüseyin Çelik, yüz yıl öncesinde ecdadımızın kullandığı eserleri minik öğrenciler görünce bu onları çok mutlu etti. Geçmiş mirasımız olan bu eserler, toplumun ürettiği, kullandığı bu birikimler hakkında bilgi aldılar.Hüseyin Çelik, öğrencilere müzede sergilenen eserlerin hangi döneme ait olduğu, eserlerin neyi ifade ettiklerini ve o dönemin özellikleri hakkında bilgiler verdi. Öğretmenimizin müzede sergilediği eski eşyalar arasında radyodan daktiloya, ütüden telefona, tüfekten kılıca, madeni paradan telefona, teraziden gaz lambasına, fotoğraf makinesinden, kameraya, dikiş makinesinden kapı kilidine, tahta yayıktan, değirmen taşlarına kadar birçok eşya bulunmaktadır. Müze ve kültür evlerinin Anadolu'nun özetini barındırdığını söyleyen Hüseyin Çelik, "Amacım bu kültürü yeni nesle ulaştırmaktır." dedi. Çanakkale Savaşı'nda kullanılan top mermisi, Sungurlu'da sinemada kullanılan film makinesi, gramofon, yayık, beşik, sandık, tüfek, düven, pulluk gibi başta olmak üzere, birçok çeşit eşyayı evininin alt katında ziyaretçilere nasıl tedarik ettiği, ne zaman, nasıl aldığı ve nerelerde kullanıldığını anlatarak sergilemektedir. Bir çok yeri gezdiğini, kullanılan ne varsa satın alıp koleksiyonuna kattığını belirtti ve bu eşyaları kesinlikle para ile satışını yapmadığını belirtti. Kültürel mirasın yeni nesillere aktarılması ve tanıtılması hakkında bilgi alan öğrenciler çok mutlu oldular. Kültürel mirasın korunması ve gelecek kuşaklara aktarılmasının öneminin farkına varan öğrenciler gezi sonunda emekli öğretmen Hüseyin Çelik'e Sungurlu'da böyle güzel bir müze evi oluşturduğu için emek ve gayretlerinden dolayı teşekkür ettiler.

Ock

e-Güvenlik Genelge ve Resmi Yazılar

 

Ock

SUNGUROĞLU İLKOKULU E-GÜVENLİK POLİTİKASI

 

            Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte her okulun Okul Güvenlik Politikasının olması kaçınılmaz olmuştur. Çünkü paydaşlar günümüzde okul binasından çok çeşitli şekillerde internete erişebilirler. Günlük hayatımızın bir parçası olarak hepimiz dijital teknolojilerle yaşıyoruz. Çocuklarımızın dijital teknolojiler aracılığıyla mevcut olan fırsatları en iyi nasıl kullanacaklarını bilmelerini sağlamak için, artık bunları nasıl kullanacaklarını bilmek ve anlamak gerekiyor. Bunun mümkün olan en güvenli şekilde ve en güvenli ortamda yapılmasını sağlamak için, öğrencilerimizin evde, okulda veya dışarıda ya da arkadaşlarıyla ya da yalnız olduğu zaman, dikkatini çeken açık ve özlü bir Güvenli İnternet Okul Politikasına sahip bir okuluz.

            Okulumuz Personeli, Öğrencileri ve Velilerimizin e-Güvenlik konusunda bilinçlenmeleri, gelişen teknolojik araçları güvenli kullanmaları ve birer güvenli internet kullanıcısı olması amacıyla Okulumuz e-Güvenlik Politikası oluşturulmuştur.

 

SUNGUROĞLU İLKOKULU E-GÜVENLİK POLİTİKASI

Amaçlar ve politika kapsamı;

• Sunguroğlu İlkokulu, çevrimiçi güvenliğin (e-Güvenlik), bilgisayarlar, tabletler, cep telefonları veya oyun konsolları gibi teknolojiyi kullanırken, dijital dünyadaki çocukların ve yetişkinlerin korunması için vazgeçilmez bir unsur olduğuna inanmaktadır.

• Sunguroğlu İlkokulu, internetin ve bilgi iletişim teknolojilerinin günlük yaşamın önemli bir parçası olduğuna inanır. Dolayısıyla, riskleri yönetmeleri ve bunlara tepki vermek için stratejiler geliştirmenin yollarını öğrenmeleri için çocuklar desteklenmelidir.

• Sunguroğlu İlkokulu, eğitim standartlarını yükseltmek, başarıyı teşvik etmek, personelin mesleki çalışmalarını desteklemek ve yönetim işlevlerini geliştirmek için toplumun kaliteli İnternet erişimi sunma yükümlülüğüne sahiptir.

• Sunguroğlu İlkokulu, tüm çocukların ve personelin çevrimiçi olarak potansiyel zararlardan korunmasını sağlamakla sorumludur.

• Bu politika, yöneticiler, öğretmenler, destek personeli, çocuklar ve ebeveynler için hazırlanmıştır.

• Bu politika, internet erişimi ve kişisel cihazlar da dahil olmak üzere bilgi iletişim cihazlarının kullanımı için geçerlidir; çocuklar, personel ya da diğer kişilere, çalıştıkları dizüstü bilgisayarlar, tabletler veya mobil cihazlar gibi uzaktan kullanım için okul tarafından verilen cihazlar için de geçerlidir.

 

 

Tüm çalışanların sorumlulukları şunlardır:

•Çevrimiçi güvenlik politikalarının geliştirilmesine katkıda bulunmak.

−Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını okumak ve onlara bağlı kalmak.

•Okul sistemlerinin ve verilerin güvenliğinden sorumlu olmak.

•Bir dizi farklı çevrimiçi güvenlik konusundaki farkındalığa sahip olmak ve onların bakımında çocuklarla nasıl ilişkili olabileceklerini bilmek.

•Yeni ve gelişmekte olan teknolojiler kullanıldığında iyi uygulamaları modellemek.

• Mümkün olduğunca müfredat ile çevrimiçi güvenlik eğitimini ilişkilendirmek.

•Okul koruma politikalarını ve prosedürlerini takip ederek endişe duyan bireyleri belirlenmek ve önlem alınmak.

•Olumlu öğrenme fırsatlarına vurgu yapmak.

• Bu alanda mesleki gelişim için kişisel sorumluluk almak.

 

Çocukların başlıca sorumlulukları şunlardır:

•Çevrimiçi güvenlik politikalarının geliştirilmesine katkıda bulunmak ve uymak.

•Okulun Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını okumak ve onlara bağlı kalmak.

•Çevrimiçi ve çevrimdışı başkalarının hislerine ve haklarına saygı duymak.

•İşler ters giderse, güvenilir bir yetişkinden yardım istemek ve çevrimiçi güvenlik sorunlarıyla karşılaşan diğer kişileri desteklemek.

•Yeni ve gelişmekte olan teknolojilerin getirdiği fırsatlar ve risklerle ilgili olarak kendi bilinci ve öğrenimlerinden sorumlu olmak.

• Belli bir teknolojiyi kullanmanın kişisel risklerini değerlendirmek ve bu riskleri sınırlamak için güvenli ve sorumluluk sahibi davranmak.

• Uzaktan çevrimiçi derslerde gerekmediği sürece kamerasını ve mikrofonunu kapalı tutmak. Canlı Ders takibi sırasında kurallara uymak.

 

Ebeveynlerin başlıca sorumlulukları şunlardır:

•Okul Kabul Edilebilir Kullanım Politikalarını okumak, çocuklarını bu politikaya bağlı kalmaya teşvik etmek ve uygun olduğunca kendilerinin de bağlı kalmasını sağlamak.

•Çocuklarıyla çevrimiçi güvenlik konularını tartışmak, okulun çevrimiçi güvenlik yaklaşımlarını desteklemek ve evde uygun güvenli çevrimiçi davranışları pekiştirmek.

•Teknoloji ve sosyal medyanın güvenli ve uygun kullanımını modellemek.

• Okul veya diğer uygun kurumlardan, kendileri ve ya çocukları çevrimiçi problem veya sorunlarla karşılaşırsa yardım veya destek istemek.

 

• Personelin kişisel cihazlar ve cep telefonlarının kullanımı

•Personel, kişisel telefonların ve cihazların herhangi bir şekilde kullanımının daima veri koruma ve ilgili okul politikası ve prosedürleri uyarınca yerine getirilmesini sağlayacaktır.

•Personel kişisel cep telefonları ve cihazları ders saatlerinde kapatılıp / sessiz moda geçirilir.

•Bluetooth veya diğer iletişim biçimleri ders saatlerinde "gizlenmiş" veya kapalı olmalıdır.

•Bir personel okul politikasını ihlal ettiği durumlarda disiplin işlemi yapılır.

•Bir personelin, bir cep telefonuna veya kişisel bir cihaza kaydedilen veya saklanan yasadışı içeriğe sahip olduğu veya ceza gerektiren bir suç işlemiş olması durumunda, polise ulaşılacaktır.

• Personelin cep telefonunu veya cihazlarını kişisel olarak kullanmalarını içeren herhangi bir iddiaya okul yönetim politikasını izleyerek yanıt verilecektir.

 

Ziyaretçilerin kişisel cihazlarının ve cep telefonlarının kullanılması.

•Ebeveynler ve ziyaretçiler, okulun kabul edilebilir kullanım politikasına uygun olarak cep telefonlarını ve kişisel cihazları kullanmalıdır.

•Ziyaretçilerin ve ebeveynlerin okul içerisinde öğrencilere yönelik fotoğraf veya video çekmesi kabul edilemez ve yasaktır. Bu nedenle gerekli uyarılar yapılır.

 

Çocukların katılımı ve eğitimi

•Müfredat geliştirme ve uygulama da dâhil olmak üzere okul çevrimiçi güvenlik politikaları ve uygulamaları yazarken ve geliştirirken öğrenci katkıları aranacaktır.

•Öğrenciler, Kabul Edilebilir Kullanım Politikasını, yaşlarına ve yeteneklerine uygun bir şekilde okumak ve anlamak için desteklenecektir.

•Tüm kullanıcılara ağ ve internet kullanımının izleneceği bildirilecektir.

•Kabul Edilebilir Kullanım beklentileri ve Posterler, Internet erişimi olan tüm odalarda yayınlanacaktır. Panolar hazırlanacaktır.

•İnternetin ve teknolojinin güvenli ve sorumlu kullanımı, müfredatta ve tüm konularda güçlenecektir.

•Okul, teknolojiyi olumlu şekilde kullanan öğrencileri ödüllendirecektir.

•Okul, öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun olarak çevrimiçi güvenliği geliştirmek için akran eğitimini uygulayacaktır. Okulumuzda Güvenli Internet Günü kutlanmaktadır. Güvenli İnternet Günü çerçevesinde şubat ayının ilk haftasında sınıflarda sunumlar yapılır videolar izletilir.

Ayrıca http://www.guvenlicocuk.org.tr/ , https://www.gig.org.tr/ , adreslerinden internet

güvenliği ile ilgili video, afiş vb. çalışmalardan öğrencilerimizin seviyelerine uygun olanlar kullanılır.

•Emniyet Müdürlüğü yetkililerince okulumuz öğretmen-öğrenci ve velilerine yönelik

Güvenli İnternet bilgilendirmesi yapılması için girişimlerde bulunulacaktır.

 

Personelin katılımı ve eğitimi

•Çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) politikası, tüm çalışanların katılımı için resmi olarak sağlanacak ve tartışılacak ve korunma sorumluluğumuzun bir parçası olarak güçlendirilecek ve vurgulanacaktır.

•Okulumuz Personeli yıl içinde yapılan öğretmenler kurulu toplantılarında okulumuz e-güvenlik politikası hakkında bilgilendirilecek. Görüş alışverişinde bulunularak güvenlik politikası geliştirilecek.

•Okulumuzda aynı sınıf okutan öğretmenler arasında zümre öğretmenler kurulu toplantılarında okulumuzun e-güvenlik politikası gündeme alınarak görüşülecektir.

•Personel, internet trafiğinin izlenebileceğini ve tek bir kullanıcıya kadar izlenebileceğinin farkında olacak. Okul sistemlerini ve cihazlarını kullanırken takdir yetkisi ve profesyonel davranış gereklidir.

•Personelin tüm üyelerine, profesyonel ve kişisel olarak, güvenli ve sorumlu Internet kullanımı konusunda güncel ve uygun personel eğitimi, düzenli (en az yıllık) temelde çeşitli şekillerde sağlanacaktır.

 

Ebeveynlerin katılımı ve eğitimi

• Sunguroğlu İlkokulu, çocukların internetin ve dijital teknolojinin güvenilir ve sorumlu kullanıcıları olabilmesi için ana-babaların oynayacakları önemli bir role sahip olduklarını kabul eder.

•Ebeveynlerin dikkatleri, okul açıklamaları ve okul web sitesinde okul devrimi güvenlik (e-Güvenlik) politikasına vb. beklentilerine yönelecektir.

•Okulun çevrimiçi güvenlik politikalarının oluşturulmasına katkıda bulunmak.

•Uzaktan çevrimiçi derslerde öğrencilerin derslere katılımı sırasında gerekli e-Güvenlik önlemlerini almak.

 

 

 

Okul / web sitesinin yönetilmesi

•Okulumuz web sayfasında (https://sungurogluilkokulu.meb.k12.tr/) güvenli internet ile ilgili bağlantılar mevcuttur.

•Web sitesinde iletişim bilgileri okul adresi, e-posta ve telefon numarası olacaktır. Personel veya öğrencilerin kişisel bilgileri yayınlanmayacaktır.

•Okul Müdürü yayınlanan çevrimiçi içerik için genel yayın sorumluluğunu alacak ve bilgilerin doğru ve uygun olmasını sağlayacaktır.

•Web sitesi, erişilebilirlik fikri mülkiyeti haklarını saygı, gizlilik politikaları ve telif hakkı da dahil olmak üzere okulun yayın yönergelerine uyacaktır.

•Spam maillerden korunmak için e-posta adresleri çevrimiçi olarak dikkatli bir şekilde yayınlanacaktır.

•Öğrenci çalışmaları öğrencilerin izniyle ya da ebeveynlerinin izniyle yayınlanacaktır.

•Okul web sitesinin yönetici hesabı, uygun bir şekilde güçlü şifreyle şifrelenerek korunacaktır.

•Okul, çevrimiçi güvenlik dahil olmak üzere, toplumun üyeleri için okul web sitesinde korunma hakkında bilgi gönderecektir.

 

İnternetin ve ilgili cihazların uygun ve güvenli derslik kullanımı

•İnternet kullanımı eğitimsel erişimin önemli bir özelliğidir ve tüm çocuklar bütünleşik okul

müfredatının bir parçası olarak sorunlarını yanıtlamak için stratejiler geliştirmelerini destekleyecek ve onlara yardımcı olacak yaşa ve yeteneğe uygun eğitim alacaklardır. Bu eğitimler ders içi ve ders dışı olmak üzere Temel Eğitim Kurumları 1.,2.,3.,4. Sınıf ders müfredatları konu ve kazanımlarına göre ilişkilendirilerek verilecektir.

•Öğretmen ve öğrencilerimiz okulda sadece Milli Eğitim Bakanlığının denetimindeki internet ağını kullanabilirler.

•Okulumuz internet ağına MEB Sertifika güvenlik dosyası yüklenmeden internet ağına bağlanılamaz.

•Okul içerisinde proje için bile olsa sadece öğretmenlerin kayıtlı cihazları kullanılır.

•Diğer proje partnerleri ile iletişim ve görüntülü iletişim öğretmenler tarafından okul saatlerinde yapılmaktadır.

• E-güvenlik politikamız Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan güvenli internet çerçevesine dahildir. ( Milli Eğitim Bakanlığı 2017/12 Sayılı Genelge)

•Çalışanların tüm üyeleri, çocukları korumak için tek başına filtrelemeye güvenmeyeceklerinin farkındadır ve gözetim, sınıf yönetimi ve güvenli ve sorumlu kullanım eğitimi önemlidir.

•Tüm okula ait cihazlar, okulun Kabul Edilebilir Kullanım Politikasına uygun olarak uygun güvenlik önlemleri alınarak kullanılacaktır.

•Personel üyeleri, web sitelerini, araçlarını ve uygulamalarını sınıfta kullanmadan önce veya evde kullanmayı önerirken daima değerlendirecektir.

•Öğrenciler, bilginin konumlanması, alınması ve değerlendirilmesi becerileri de dahil olmak üzere, İnternette araştırmada etkili kullanımı konusunda eğitilecektir.

•Okul, personelin ve öğrencilerin internetten türetilen materyallerin telif hakkı yasalarına uygun olmasını ve bilgi kaynaklarını kabul etmesini sağlayacaktır.

Öğrencilere okudukları veya gösterilen bilgilerin doğruluğunu kabul etmeden önce eleştirel düşünmeleri öğretilecektir.

 

Kişisel Cihazların ve Cep Telefonlarının Kullanımı; Öğrencilerin kişisel cihazlarının ve cep telefonlarının kullanımı:

•Öğrencilerimiz yaş itibari ile ilkokul seviyesinde oldukları için okula cep telefonu, tablet ve bilgisayar getirmeyeceklerdir.

•Öğrenciler evde çevrimiçi canlı derslere katılırken cep telefonu, tablet veya bilgisayar kullanımı sırasında aileleri tarafından gerekli e-Güvenlik önlemleri alınacaktır. Okul Rehber Öğretmenleri ve Sınıf Öğretmenleri tarafından öğrenciler ve aileleri alınması gereken e-Güvenlik önlemleri konusunda bilgilendirilecektir.

•Öğrencilerimiz proje ve çalışmalar için okulun internet ve bilgisayarını kullanabilirler. Kullanım görevli öğretmenin kontrolünde e-güvenlik önlemleri alınacak filtrelemeler kontrol edilerek yaptırılır.

•Çevrimiçi güvenlik konusundaki ebeveynler için bilgi ve rehberlik, ebeveynlere çeşitli biçimlerde sunulacaktır. E-güvenlik veli bilgilendirme toplantıları yapılacak ayrıca okul genel veli toplantıları, sınıf veli toplantılarında e-güvenlik gündem maddesi olarak alınarak gerekli

bilgilendirme ve görüş alışverişinde bulunulacaktır.

•Ebeveynlerin, e-güvenlik kapsamında çocukları için olumlu davranışları rol modellemeleri teşvik edilecektir.

 

 

 

Çevrimiçi Olaylara ve Koruma sorunlarına yanıt verme

•Okulun tüm üyeleri, cinsel içerikli mesajlaşma, çevrimiçi / siber zorbalık vb. dahil olmak üzere karşılaşılabilecek çevrimiçi risklerin çeşitliliğinden haberdar edilecektir. Bu, öğrencilere yönelik personel eğitimi ve eğitim yaklaşımları içerisinde vurgulanacaktır.

•Okulun tüm üyeleri, filtreleme, cinsel içerikli mesajlaşma, siber zorbalık, yasadışı içerik ihlali vb. gibi çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) endişelerini bildirme prosedürü hakkında bilgilendirilecektir.

•Dijital Abone Hattı (DSL), daha sonra kaydedilecek olan çocuk koruma endişelerini içeren herhangi bir çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) olayı hakkında bilgilendirilecektir.

•İnternetin yanlış kullanımı ile ilgili şikâyetler, okulun şikâyet prosedürleri kapsamında ele alınacaktır.

•Çevrimiçi / siber zorbalık ile ilgili şikâyetler, okulun zorbalık karşıtı politikası ve prosedürü kapsamında ele alınacak.

•Personelin yanlış kullanımı ile ilgili herhangi bir şikâyet okul müdürüne yönlendirilecektir

•Okul şikayet prosedürü öğrencilere, velilere ve personele bildirilecektir.

•Şikâyet ve ihbar prosedürü personele bildirilecektir.

•Okulun tüm üyeleri, gizliliğin öneminden ve endişeleri bildirmek için resmi okul usullerine uyma ihtiyacından haberdar olmalıdırlar.

•Okulun tüm üyeleri, çevrimiçi ortamda güvenli ve uygun davranış hakkında hatırlatılacak ve okul camiasının herhangi bir diğer üyesine zarar vermek, sıkıntı yaşamak veya suç oluşturan herhangi bir içerik, yorum, resim veya video yayımlamamanın önemini hatırlatacaktır.

•Okul, çevrimiçi güvenlik (e-Güvenlik) Olaylarını, uygun olduğunda, okul disiplini / davranış politikasına uygun olarak yönetir.

•Okul, ebeveynlere, ihtiyaç duyulduğunda bunlarla ilgili endişeleri bildirir.

• Herhangi bir soruşturma tamamlandıktan sonra okul bilgi alacak, öğrenilen dersleri belirleyecek ve değişiklikleri gerektiği gibi uygulayacaktır.

•Sorunları çözmek için ebeveynlerin ve çocukların okulla ortak çalışması gerekir.

Ara

Okulumuz anasınıfı öğrencileri 28.12.2022 tarihinde, anasınıfı öğretmenimiz Aysun YILMAZ eşliğinde emekli öğretmen Hüseyin Çelik'in uzun uğraşlarla oluşturduğu müze evini ziyaret ettiler. Müzedeki eserler hakkında bilgi veren müze sahibi Hüseyin Çelik, yüz yıl öncesinde ecdadımızın kullandığı eserleri minik öğrenciler görünce bu onları çok mutlu etti. Geçmiş mirasımız olan bu eserler,toplumun ürettiği ,kullandığı bu birikimler hakkında bilgi aldılar. Kültürel mirasın yeni nesillere aktarılması ve tanıtılması hakkında bilgi alan öğrenciler çok mutlu oldular. kültürel mirasın korunması ve gelecek kuşaklara aktarılmasının öneminin farkına varan öğrenciler gezi sonrası emekli öğretmen Hüseyin Çelik'in bu emeğini karşısında takdirlerini, teşekkürlerini dile getirdiler.

 

Ara

Sınıf öğretmenlerimiz Ercan HATO ve Kemal TAŞTEMUR yönetiminde düzenlenen Satranç Turnuvasında okul birincisi 3/B sınıfı öğrencisi Uras ŞANLI, ikinci Ahmet Emir SEPETCİ, üçüncü Ahmet Akif AKKAYA olmuştur. Dereceye giren öğrencilerimize madalyaları okul müdürümüz Fikret GÜNDOĞDU tarafından takdim edildi. Dereceye giren öğrencilerimizi tebrik eder başarılarının devamını dileriz.

Ara

Okulumuz öğrencileri arasında sınıf öğretmenlerimiz Ercan HATO ve Kemal TAŞTEMUR yönetiminde ve sorumluluğunda satranç turnuvası düzenlendi.

Ara

15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü etkinlikleri  kapsamında çocuklarımıza milli değerlerimizi, milli birlik ve beraberlik ve vatan sevgisi hakkındaki duygularımızı aktarmak adına öğretmen ve öğrencilerimizin beraber hazırlamış olduğu 15 Temmuz Çocuk Gazetesi Özel Sayısı çıktı. Emeği geçen tüm öğretmen ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.

15 Temmuz Çocuk Gazetesi Özel Sayısı'na ulaşmak için lütfen tıklayınız

15 Temmuz Çocuk Gazetesi Özel Sayısı

Ara

            Sunguroğlu İlkokulu 2/B sınıfı öğretmeni Duygu SOYSAL vatan, millet ve bayrak sevgisinin en güzel anlatılacağı yerin şehitlikler olduğunu anlatmak için öğrencileri ile birlikte Sungurlu Karşıyaka Mezarlığında bulunan Şehitliğe ziyarette bulundular. Vatan toprağının her zerresinde emeği olan şehitlerimizin ziyaret edilmesi şehit ve şehitlik kavramının genç nesillerce daha iyi anlaşılabilmesi için şehitliğimizi ve şehitlerimizi ziyaret ettik. Öğrencilerimiz, ülkemizin bekası, milletimizin huzur ve güvenliği uğrunda görevleri başında can veren şehitlerimizin kabirlerini dolaşarak dua ettiler ve karanfil bıraktılar. Öğretmenimiz Duygu SOYSAL, "Şehitliğimizi ziyaret edip, şehitlerimizi kabirleri başında dualar ile bir kez daha rahmet ve şükranla andık. Aziz şehitlerimizin ruhları şad, mekanları cennet olsun. Bu mukaddes topraklar üzerinde yaşayabiliyorsak vatanı için korkmadan canını veren şehitlerimiz sayesindedir. Bu vatan toprakları uğruna canını feda eden tüm şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyor, kederli ailelerine de Rabbimden sabır diliyorum" dedi.